fa poc el zulueta va estar a málaga. va dir coses interessants sobre arrebato, i em va fer pensar de relacionar pausa amb extrems. deia que el film era sobre fer una cosa fins al final, sense limits, ja sigui cinema o ... va sortir publicat a el pais.
En principi l'entrada "Pausa" venia a dir que prenia un respir per abandonar durant un temps el blog, però vist el moviment i els projectes que acaben de sortir per altres costats més val renovar-lo amb una major continuitat...
La paraula "Pausa" a Arrebato és tot un món d'interpretacions.
magnífica película, mi blog de cine se llama "arrebato de cine original", me interesa el film-ensayo... www.arrebatodecineoriginal.blogspot.com Un saludo.
“A is for Aristotle … the first theorist of film”; “B is not for Brecht, although of course it could be. Or even for B-movies, much as I always loved them. It is for Bambi”; C for Cinephilia; “D must certainly be for Daney, but it is also for Dance—Vincente Minnelli and Gene Kelly”; E for Eisenstein, a “ruined filmmaker, an image-maker ‘haunted by writing’ (Daney’s phrase), by the shot as ideogram, obsessed with the synchronization of sound, movement and image”; F for film festival; G for Godard, “for anti-tradition”; “H is for Hitchcocko-Hawksianism—and a pathway towards avant-garde film”; I for Industry and Ince; J for Japan; “K is for Kane, the film maudit par excellence”; L for Lumière; M for Méliès; N for Narrative; O for Online; “P is personal—for The Passenger, a film directed by Antonioni, which I wrote with my script-writing partner Mark Peploe”; Q for Bazin’s Qu’est-ce que le cinéma?; R for Rossellini, Rome Open City, Renoir, and Rules of the Game; S for Sternberg, Shanghai Gesture, and Surrealism; T for Telecinema, Third Dimension (3D), and Television; U for Underground Film; V for Voyeurism; W for Snow’s Wavelength; “X stands for an unknown quantity—for the strange fascination that makes us remember a particular shot or a particular camera movement”; Y for Les Yeux sans Visage, Franju’s Eyes without a Face; Z for the final frame of the zoom shot, Hollis Frampton’s Zorn’s Lemma, and for Zero.
(...)
And finally, Z is for Zero—Zero for Conduct, zero visibility, and Godard’s slogan, ‘Back to Zero’. As we enter the age of new media, the cinema is reinventing itself. We need to see that reinvention in radical as well as mainstream terms, to try and reimagine the cinema as it might have been and as, potentially, it still could be—an experimental art, constantly renewing itself, as a counter-cinema, as ‘cinema haunted by writing’. Back to zero. Begin again. A is for Avant-Garde.
El documental que dices es Ivan Z de Andrés Duque. Sale como extra de la nueva edición en DVD de Arrebato que está a punto de salir.
Un, dos, tres al escondite inglés me parece genial, a pesar de su guión un tanto simplón (buen día para recordar lo de Mundocanal, que es la contrpartida a Eurovisión). Es un documento impagable de los grupos beat de la época y la película más yé-yé, a lo Richard Lester que se ha hecho en este país. El uso del negativo color del final le da un toque psicodélico final muy acertado.
La última pregunta no sé si tiene respuesta. Diría que las hizo Zulueta en estados de lucidez narcótica. Los dos episodios de televisión posteriores (Párpados y nosequé más) dejan mucho que desear.
film que abrió muchas puertas, de hecho pienso que su director se quedó ahí, sin saber muy bien qué hacer después.
ResponderEliminarfa poc el zulueta va estar a málaga. va dir coses interessants sobre arrebato, i em va fer pensar de relacionar pausa amb extrems. deia que el film era sobre fer una cosa fins al final, sense limits, ja sigui cinema o ... va sortir publicat a el pais.
ResponderEliminarsalut"
posiblemente, el mejor largometraje español jamás filmado.
ResponderEliminarEn principi l'entrada "Pausa" venia a dir que prenia un respir per abandonar durant un temps el blog, però vist el moviment i els projectes que acaben de sortir per altres costats més val renovar-lo amb una major continuitat...
ResponderEliminarLa paraula "Pausa" a Arrebato és tot un món d'interpretacions.
magnífica película, mi blog de cine se llama "arrebato de cine original", me interesa el film-ensayo... www.arrebatodecineoriginal.blogspot.com Un saludo.
ResponderEliminarExcelente pelicula española... una experiencia necesaria para todo cinefilo...!!!
ResponderEliminarningú ha captat el sentit del post...doncs està claret, claret...
ResponderEliminarpoca feina, tinc
laura
Te deseo una pausa breve.
ResponderEliminararmadiyo said:
ResponderEliminarFar out man,
far out.
NINGU VA VOLER ENTENDRE EL SIGNIFICAT DEL BLOG OK NINGU EN VOLIA UNA PAUSA.
ResponderEliminarMejor pausa que stop.
ResponderEliminarUn saludo Albert.
Peter Wollen’s “An Alphabet of Cinema.”
ResponderEliminarfrom:
http://www.girishshambu.com/blog/index.html
“A is for Aristotle … the first theorist of film”; “B is not for Brecht, although of course it could be. Or even for B-movies, much as I always loved them. It is for Bambi”; C for Cinephilia; “D must certainly be for Daney, but it is also for Dance—Vincente Minnelli and Gene Kelly”; E for Eisenstein, a “ruined filmmaker, an image-maker ‘haunted by writing’ (Daney’s phrase), by the shot as ideogram, obsessed with the synchronization of sound, movement and image”; F for film festival; G for Godard, “for anti-tradition”; “H is for Hitchcocko-Hawksianism—and a pathway towards avant-garde film”; I for Industry and Ince; J for Japan; “K is for Kane, the film maudit par excellence”; L for Lumière; M for Méliès; N for Narrative; O for Online; “P is personal—for The Passenger, a film directed by Antonioni, which I wrote with my script-writing partner Mark Peploe”; Q for Bazin’s Qu’est-ce que le cinéma?; R for Rossellini, Rome Open City, Renoir, and Rules of the Game; S for Sternberg, Shanghai Gesture, and Surrealism; T for Telecinema, Third Dimension (3D), and Television; U for Underground Film; V for Voyeurism; W for Snow’s Wavelength; “X stands for an unknown quantity—for the strange fascination that makes us remember a particular shot or a particular camera movement”; Y for Les Yeux sans Visage, Franju’s Eyes without a Face; Z for the final frame of the zoom shot, Hollis Frampton’s Zorn’s Lemma, and for Zero.
(...)
And finally, Z is for Zero—Zero for Conduct, zero visibility, and Godard’s slogan, ‘Back to Zero’. As we enter the age of new media, the cinema is reinventing itself. We need to see that reinvention in radical as well as mainstream terms, to try and reimagine the cinema as it might have been and as, potentially, it still could be—an experimental art, constantly renewing itself, as a counter-cinema, as ‘cinema haunted by writing’. Back to zero. Begin again. A is for Avant-Garde.
Fascinante y perturbador. Yo siempre quise ser como Will More.
ResponderEliminarEntre y masturbense en:
http://www.theweirdworldof.com
http://www.cinedoc.org/htm/collection/fiche_oeuvre.asp?id=161
ResponderEliminartambé pot ser, no dic que no
ResponderEliminarlaura
1 en el emule o en ares, no recuerdo hay un documental sobre zulueta que no está mal, le visitan en su csa.
ResponderEliminar2 habeis visto 1,2,3 al escondite inglés? que pensais??
3 arrebato y amalgama las hizo zulueta o la hizo la heroina a través de zulueta?
quién sepa algo que me responda.
pau
Hola Pau,
ResponderEliminarEl documental que dices es Ivan Z de Andrés Duque. Sale como extra de la nueva edición en DVD de Arrebato que está a punto de salir.
Un, dos, tres al escondite inglés me parece genial, a pesar de su guión un tanto simplón (buen día para recordar lo de Mundocanal, que es la contrpartida a Eurovisión). Es un documento impagable de los grupos beat de la época y la película más yé-yé, a lo Richard Lester que se ha hecho en este país. El uso del negativo color del final le da un toque psicodélico final muy acertado.
La última pregunta no sé si tiene respuesta. Diría que las hizo Zulueta en estados de lucidez narcótica. Los dos episodios de televisión posteriores (Párpados y nosequé más) dejan mucho que desear.
Un saludo